Hyvikseltä ostat turvallisesti

Hyvikseltä ostat turvallisesti

Hyvinvoinnin Tavaratalo

Hei rakkaat asiakkaamme!

Tässä kootusti poikkeusajan tietoa. Varastollamme ollaan todella ahkeria ja tilaukset kulkevat ostohetkestä 1-2 päivässä sekä kotiinkuljetuksena että noutopisteisiin.

Asiakkaidemme, henkilökuntamme ja yhteistyökumppaneidemme terveys ja turvallisuus ovat meille kaikkein tärkeintä. 

Koronavirus on aiheuttanut paljon huolta viime päivien aikana, ja viruksen hidastamiseksi ja ehkäisemiseksi on ryhdytty nopeisiin toimenpiteisiin valtakunnallisesti. Me Hyviksellä olemme myös varautuneet koronaviruksen aiheuttamiin muutoksiin. Lue tästä, mitä ne voivat Sinulle asiakkaana tarkoittaa.

1. Tilausten toimitus: Toimitamme kaikki tilaukset aivan kuten ennenkin, eli luotettavasti ja nopeasti. Valtaosin paketit on noudettavissa jo seuraavana arkipäivänä. Moni on varmasti huolissaan pakettien noutamisesta Postin ja Matkahuollon noutopisteistä, joten haluamme muistuttaa, että kaikki paketit on mahdollista tilata myös kotiinkuljetuksella. Posti ja Matkahuolto tekevät varmasti myös parhaansa tässä tilanteessa toimittaakseen paketit nopeasti ja turvallisesti perille. Tämän hetkisen tiedon mukaan koronaviruksella ei ole tällä hetkellä vaikutusta Postin kotimaan lähetysten kulkuun.

Postin tiedote 13.3.2020

Perille toimitettavat, kuitattavat ja seurattavat lähetykset:

  • Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
  • Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Palvelupisteet:

  • Postin palvelu- ja noutopisteiden työntekijät eivät ota omiin käsiinsä asiakkaan henkilökohtaisia tavaroita, kuten henkilöllisyystodistusta tai matkapuhelinta, kun he noutavat lähetyksiä.
  • Kumppaneiden palvelupisteissä työntekijät noudattavat palveluntarjoajan ohjeistuksia (sikäli, kun ne ovat täsmällisempiä kuin Postin ohjeet).

Lisätietoa Postin nettisivuilta 

Matkahuollon tiedote 16.3.2020

  • Paketit kulkevat normaalisti ja näköpiirissä ei tällä hetkellä ole kuljetusaikojen pidentymisiä tai viivästymisiä.
  • Toistaiseksi vastaanottajalle pakettia toimitettaessa Matkahuollon kuljettajat jättävät paketin ovelle ja odottavat hieman kauempana, kunnes vastaanottaja avaa oven.
  • Matkahuollon asiakaspalvelijat ja kuljettajat eivät käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta. Esimerkiksi lähetystunnusta tai vastaanottajan henkilöllisyyttä tarkistettaessa asiakas pitää henkilöllisyystodistusta tai puhelinta omassa kädessään.  
  • Toistaiseksi vastaanottajalta ei pyydetä allekirjoitusta, vaan Matkahuollon asiakaspalvelija tai kuljettaja merkitsee paketin vastaanotetuksi järjestelmään.
  • Matkahuollon toimipaikoissa maksupäätteiden läheisyyteen on sijoitettu käsidesiä ja/tai kertakäyttöhansikkaita asiakkaiden käyttöön.
  • Matkahuollolla on varasuunnitelma poikkeustilanteisiin ja esimerkiksi terveydenhuollon ja ruokahuollon kuljetukset pystytään hoitamaan aikataulussa aina, myös siinä tilanteessa, että muihin kuljetuksiin tulisi viiveitä.
  • Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että koronavirus olisi tarttunut pakettien välityksellä. THL kertoo, että pintojen osuus viruksen leviämisessä ei ole merkittävä, sillä virus ei säily tartuttavana pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.

Lisätietoa Matkahuollon nettisivuilla


2. Viruksen tarttuminen: Haluamme myös muistuttaa, ettei virus siirry pakettien ja tuotteiden mukana:

“Uusi koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisara- ja kosketustartuntana, kun henkilö yskii tai aivastaa. Pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä. Koronavirukset ovat rakenteeltaan sellaisia, että ne eivät säily tartuttavina pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.” (THL, päivitetty 12.3.)

Varastomme Logitrail on myös siirtynyt toimenpiteisiin vähentääkseen viruksen leviämistä ja varmistaakseen henkilöstönsä terveyden sekä toimintakyvyn, ja varastolla toimitaan viranomaisten ohjeiden mukaan. Toistaiseksi varastomme toimii normaalisti ja varaston henkilökunta tekee kaikkensa, ettei toiminta keskeydy missään vaiheessa.

3. Tuotteiden saatavuus: Koronavirus on kasvattanut tiettyjen tuotteiden, kuten C-vitamiinin, D-vitamiinin, maitohappobakteerien, vastustuskykyä tukevien ravintolisien sekä monien kuivaelintarvikkeiden ja hygieniatuotteiden kysyntää. Tämän johdosta kyseisissä tuotteissa saattaa esiintyä saatavuuskatkoja. Toistaiseksi kyseisiä tuotteita on vielä hyvin saatavilla meiltä, ja olemme varautuneet menekin kasvuun.

Seuraamme Hyviksellä tilannetta jatkuvasti ja tiedotamme lisää, mikäli muutoksia ilmenee. Pyrimme myös vastaamaan kaikkiin asiakkaitamme askarruttaviin kysymyksiin. Mikäli siis kysymyksiä tai huolia herää toimituksiin tai muihin toimenpiteisiimme liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee Sinua arkisin klo 9-15 puhelimitse numerossa 010 422 9100 sekä sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@hyvinvoinnin.fi.

Vaikka nykyinen tilanne on ennennäkemätön ja meitä kaikkia huolettaa se, mihin tilanne kehittyy, olemme tässä kaikki yhdessä mukana. Pidetään siis huolta itsestämme sekä läheisistämme. ❤️

Edellinen artikkeli

Vatsan hyvinvointia tukeva uudistunut Rezcue tullut valikoimaamme

Seuraava artikkeli

Tuemme nyt pienempiä kotimaisia yrittäjiä – tue sinäkin

Jätä kommentti

Huomioi, että luemme kaikki kommentit ennen julkaisua, koska haluamme pitää blogimme asiallisena.