Testissä HighRoller® ja HighBaller

Testissä HighRoller® ja HighBaller

Saara Aarnio

Putkirullaus kuuluu eittämättä tämän hetken suosituimpiin lihashuoltomenetelmiin. Se parantaa lihasten joustavuutta ja tukee niiden palautumista urheilusuorituksen jälkeen. Koulutettu hieroja/urheiluhieroja Janne Tikkanen testasi HighRoller Suomi Oy:n tuotteita ja kertoi muun muassa omat suosikkiliikkeensä putkirullaukseen liittyen.

(Edit 4.5.2020: Kyseiset tuotteet poistuneet valitettavasti valikoimasta.)

HighRoller ja HighrBallerHighRoller® ja HighBaller

Olet saanut testattavaksesi HighRoller Suomi Oy:n HighRoller®:in ja HighBallerin. Mitä mieltä olet niistä?

Tuotteet tuntuvat laadukkailta ja kestäviltä. Niiden ergonomisuus on ehdottomasti huippuluokkaa. Ergonomisen muotoilun ansiosta tiettyjen liikkeiden tekeminen helpottuu, kun kehoa on mahdollista pitää rullauksen aikana rentona.

HighRoller sopii hyvin takareiden rullaukseenHighRoller® sopii hyvin takareiden rullaukseen.

Miten HighRoller-rullailu eroaa tavallisesta rullailusta?

HighRollerin tuotteissa juuri edellä mainittu ergonomisuus korostuu, koska rullaajan ei tarvitse käyttää niin paljon energiaa vaikeiden asentojen ylläpitämiseen, vaan hän pystyy keskittymään rullailuun. Suurimman hyödyn putkirullaamisesta saakin, kun se suoritetaan rauhalliseen tahtiin ja keskitytään lihasten rentouttamiseen.

HighRoller | HighRollerin korkeutta voi säätää asentamalla siihen jatkojalatHighRoller®:n korkeutta voi säätää asentamalla siihen jatkojalat.

Mitä hyötyä putkirullauksesta yleisesti on ja mihin hyöty perustuu?

Rullaaminen parantaa lihasten joustavuutta ja lisää niiden aineenvaihduntaa. Näin lihakseen saadaan lisää liikkuvuutta. Rullaamisen tuottama paine vaikuttaa itse lihakseen sekä lihasta ympäröivään lihaskalvoon. Tämä lisää kudosten elastisuutta.

Putkirullaaminen kannattaa aloittaa varovasti ja kehoa kuunnellen, sillä liian raju kipualueen käsittely saattaa vain pahentaa ongelmia. Suosittelen käsittelemään mieluummin kipualuetta ympäröiviä lihaksia sen sijaan, että käsittelisi suoraan kipualuetta. Näin alueen aineenvaihdunta paranee ja paraneminen nopeutuu.

HighRoller | Takareiden rullausHighRoller® sopii esim. takareiden rullaukseen.

Kenelle tuotteet sopivat?

Tuotteet sopivat kaikille, jotka haluavat lisää tehokkuutta treenaamiseen tai kärsivät jonkin alueen kireys- tai kiputiloista. Putkirullaus on erinomainen menetelmä nimenomaan palauttavaan harjoitteluun. 

HighRoller | Ojentajan rullausHighRoller®:lla voi käsitellä myös esim. ojentajia.

Mille alueille suosittelisit HighRoller®:ia ja HighBalleria?

Suosittelen tuotteita erityisesti sellaisten alueiden rullaukseen, mitkä ovat vaikeasti saavutettavissa tavallisella putkirullalla. Etenkin takareidet ja pohkeet on mukava rullata HighRoller®:illa tai HighBallerilla.

HighRoller | High Baller sopii hyvin pohkeiden rullaukseenHighBaller sopii hyvin pohkeiden rullaukseen.

Jos sinun pitäisi valita tuotteista vain toinen, kumman valitsisit ja miksi?

HighRoller® on ehdoton suosikkini. Sen avulla on mahdollista saada optimaalinen tuntuma rullattavaan alueeseen ja rentouden ylläpitäminen tuntuu helpolta. Tavallisella putkirullalla samaa fiilistä on vaikea saavuttaa.

HighRoller | HighBallerin säätöäHighBaller on helposti säädettävissä.

Mitkä ovat omia suosikkiliikkeitäsi HighRoller®:in ja HighBallerin kanssa?

Ehdottomasti takareisien ja pohkeiden rullaus. Sekä Roller että Baller toimivat erinomaisesti näiden alueiden rullauksessa. Molemmat tuotteet ovat säädettäviä ja HighBaller saakin tästä plussaa, koska helppo säädettävyys mahdollistaa myös rintarangan käsittelyn laajaltakin alueelta. 

Omassa työssäni kädet joutuvat välillä koville, joten olen tykännyt käyttää HighRoller®:ia myös esimerkiksi ojentajien käsittelyyn.

HighRoller | HighBaller sopii myös selän rullaukseenHighBaller sopii mainiosti myös selän rullaukseen.

HighRoller® ja HighBaller löytyvät nyt verkkokaupastamme. Tilaa heti omasi!

Kiitokset:

HighRoller | HighRollerin kuljettaminen on helppoa kätevän kantokassin avullaHighRollerin kuljettaminen on helppoa kätevän kantokassin avulla.

Kuvat: Saara Aarnio

Edellinen artikkeli

Helppo ananasmehukuuri

Seuraava artikkeli

Sinkkikarnosiinista luonnollisempi apu närästykseen?

Jätä kommentti

Huomioi, että luemme kaikki kommentit ennen julkaisua, koska haluamme pitää blogimme asiallisena.

Robottiesto: