Toukokuun lopulla Hyviksen pakettien käsittelyssä voi esiintyä pientä viivettä, sillä varastomme muuttaa. Hyviksen rakas ja pitkäaikainen logistiikkakumppani Logitrail Oy on pakannut ja lähettänyt Hyviksen tilaukset onnistuneesti matkaan jo monta vuotta. Logitrailin varasto on monen muunkin pienen ja isomman suomalaisen verkkokaupan koti, josta tuotteet lähtevät teille, ihanille asiakkaillemme. Korona-aika on kasvattanut monen verkkokaupan menekkiä, ja tästä syystä myös Logitrail on hankkinut itselleen suuremmat tilat ja ryhtynyt muuttohommiin.
Muutto tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia
Varaston muutto on aina iso operaatio, johon ei lähdetä pienin perustein. Tässä tapauksessa muutto oli kuitenkin tarpeellinen siirto, joka avaa paljon uusia mahdollisuuksia niin meille kuin muillekin toimijoille. Muuton ansiosta varastomme saa paljon lisää tilaa, jolloin myös me Hyviksellä voimme kasvattaa niin tuotevalikoimaamme kuin nykyisten tuotteiden hyllytilaa, ja näin ollen taata paremman saatavuuden asiakkaillemme.
Muuton jälkeen tilauksiimme on odotettavissa myös entistä nopeammat käsittelyajat, sillä uudessa varastossa tilausten pakkaminen ja käsittely pystytään optimoimaan entistä paremmin. Olen itse kauppiaana eniten innoissani siitä, että Logitrailin tulevaisuuden suunnitelmissa on avata noutopiste suoraan varastollemme! Tämän toteuduttua voit hakea pakettisi suoraan varastomme noutopisteestä. Tätä on meiltä vuosien saatossa usein toivottu, ja kohta se on mahdollista!
Miten varaston muutto näkyy asiakkaillemme?
Oletko koskaan miettinyt, miltä verkkokaupan kulissien takana näyttää? Kun itse ensi kerran noin seitsemän vuotta sitten sain tutustua Hyvikseen (joka oli myös ensimmäinen verkkokauppa, johon tutustuin nettisivua lähemmin), en tiennyt mitä minulla oli vastassa. Nyt tiedän! Verkkokaupan varasto on lattiasta kattoon asti täynnä tuotteita pursuilevia hyllyjä, joista tuotteet kerätään tilauskohtaisesti ja pakataan matkaan. Moni on ainakin kerran elämässään muuttanut ja voi ehkä muistaa, mitä kaikkea muutto pitää sisällään: tavaroiden pakkaamista, huonekalujen siirtoa sekä tavaroiden purkamista ja paikalleen laittamista. Tämä kaikki tapahtuu myös tässä muutossa, ja pakattavaa on pelkästään Hyviksellä noin 6000 eri tuoteartikkelin verran. Joitakin tuotteita on hyllyssä kaksi kappaletta ja joitakin taas lavallinen. Myös varastohyllyt puretaan ja siirretään. Urakka on siis iso, ja siitä ei selvitä yhdessä viikonlopussa.
Logitrailin vanhalla varastolla tuotteita riittää.
Koska verkkokauppa myös elää 24/7, on tärkeää että myös varastomme tekee niin. Jotta Logitrail on voinut palvella asiakkaitaan jatkuvasti muuton aikana, ovat he jaksottaneet muuttoa koko toukokuulle. Nyt muuton ollessa loppusuoralla he ovat siirtyneet meidän Hyviksen tuotteisiin. Tämän vuoksi voi tilausten käsittelyssä näkyä muutaman päivän viive toukokuun aikana. Logitrail toimii hetken kahden varaston taktiikalla, ja he lähettävät tilauksia joka päivä jouhevasti eteenpäin. Tuotteiden keräily ja pakkaus vain vie hieman kauemmin, koska kaikkia tuotteita ei ole ehditty siirtää vielä oikeille paikoilleen hyllyille uudessa varastossa, tai koska jossain tapauksissa ne pitää noutaa vanhan varaston tiloista.
Kauppiaana toivon ymmärrystä suuntaamme. Olemme aina halunneet taata ensiluokkaisen ja nopean toimituksen asiakkaillemme, ja siihen pyrimme edelleen. Olen iloinen, että saamme pakata ja lähettää tilaukset Suomessa toimivan logistiikkakumppanimme kanssa, jotka tekevät työnsä suurella sydämellä ja ammattitaidolla. Tsemppiä logitraililaisille vielä muuton loppurutistukseen!
Kauppias, Hanneli
P.S. Jos haluat päästä kurkkaamaan varastomme kuulumisiin jatkossakin, ota Instagramissa seurantaan Logitrail!